Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /var/www/audihungaria2022.audiportal.hu/html/public/wp-includes/functions.php on line 6121
» Cupra

Hamarosan szintet lép a győri járműgyártás: 2024-től egy új márka autói készülnek teljes gyártási mélységben az Audi Hungaria üzemében. A spanyol CUPRA új SUV-modellje, a Terramar gyártás-előkészítése már javában zajlik. „Kompetens, kitűnően képzett csapat dolgozik azon, hogy a projektet a kitűzött határidőre megvalósítsuk. Már most örülünk az új CUPRA SUV modell gyártásának” – mondta Les Zoltán, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja.

A CUPRA friss és különleges színfoltot jelent a Volkswagen Konszern felső-középkategóriás márkái között: míg korábban e név a SEAT nagy teljesítményű csúcsmodelljeit jelölte, 2018-ban a CUPRA már önálló márkaként jelent meg a piacon, tovább szélesítve a konszern kínálatát, valódi mediterrán hangulatot csempészve kategóriájába. Már eddig is kerültek a győri motorgyárunkban készülő erőforrások a CUPRA modellekbe, ám a Volkswagen Konszernben rejlő szinergiákat a jövőben magasabb szinten is kihasználjuk – az Audi modellek mellett 2024-től járműgyárunk falai között zajlik majd a CUPRA Terramar gyártása is. Ezzel a járműgyár kapacitáskihasználtsága is hatékonyabbá válik, ami házon belül már bevált gyakorlatnak mondható, hiszen motorgyárunkban megannyi Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT, CUPRA, Bentley és Lamborghini erőforrásai készülnek, míg szerszámgyárunk a Volkswagen és Audi Konszern exkluzív modelljeihez gyárt karosszériaelemeket.

A CUPRA Terramart különböző motorizáltsággal, belső égésű és plug-in hibrid technológiával is gyártjuk majd, melyek közül a PHEV-változat már a plug-in hibrid technológia következő generációját képviseli. A tervezés már megkezdődött, az új CUPRA modellt a meglévő gyártási struktúránkba integráljuk a termékek és a technológiák közötti szinergiák kihasználásával. Az előkészületek legnagyobb mértékben a karosszériagyárunkat érintik, az első »Made in Győr« CUPRA 2024-ben fog legördülni a gyártósorainkról.

A CUPRA Terramart különböző motorizáltsággal,
belső égésű és plug-in hibrid technológiával is
gyártjuk majd.

TÖRTÉNELMI PÁRHUZAM

A Terramar SUV-modell kapcsolódási pontot jelent majd az Audi és a CUPRA között – talán nem véletlenül, hiszen a két márka eredettörténetében felfedezhető egyfajta párhuzam. Az 1910-ben alapított Audit a második világháború utáni termelési szünetet követően támasztotta fel a Volkswagen Konszern a hatvanas években, egyből a prémiumkategóriába pozicionálva a négykarikás márkát. A történet folytatása már közismert, hiszen az Audi hamar referenciaponttá vált teljesítmény, dizájn és komfort szempontjából. A CUPRA szintén egy magasabb jármű-kategóriában kezdte pályafutását, a fogadtatás és az értékesítési lendület alapján pedig az ibériai márka előtt is sikeres jövő áll.

Alexander Armat Kreft

Az Audi Konszernen belül a győri az első gyártótelephely, ahol más márka modelljei is fognak készülni. Ebben a folyamatban én a CUPRA Terramar és az Audi Q3 és Q3 Sportback következő generációjának szériagyártásba való teljes körű bevezetéséért felelek, így a csapatom azon dolgozik, hogy mindez a minőség, a mennyiség, a költségek és határidő szempontjából is a céloknak megfelelően valósuljon meg. Nekünk kell felépítenünk azokat a keretfeltételeket és adott esetben hozzáigazítani a folyamatokat, amelyek a több márka egyidejű gyártásához szükségesek. Mindkét modell a Volkswagen MQB platformjára épül majd, melyhez a közös és az Audi-specifikus alkatrészeket az Audi, míg a CUPRA saját alkatrészeit a SEAT fejleszti. Az alapfolyamatoknak meg kell felelniük mindkét márkának, így szorosan együtt dolgozunk az Audi ingolstadti és a CUPRA martorelli projektcsapatával, miközben a Volkswagen és az IDG fejlesztőivel is tartjuk a kapcsolatot. A nemzetközi tapasztalatcsere nagyon sok pluszt ad nekem, örülök, hogy ennyire multikulturális közeget koordinálhatok. Mivel az autómodellek gyorsan változnak, a gyártás-előkészítést is folyamatosan fejleszteni kell. Azonban sokat segít, hogy velünk együtt a projekt összes résztvevője rengeteg tapasztalattal rendelkezik, s ebből a közös tudásból most mindenki merít.

Szilvia Weisz

2022. július 1-je óta dolgozom Győrben a CUPRA Terramar felfutásának vezetőjeként.
Ezt megelőzően két évet töltöttem a CARIAD-nál, ahol a szoftvercégünk felépítésében vettem részt. Szakmai pályafutásom nagy része azonban az új modellek bevezetése körül forgott, olyan telephelyeken, ahol egyszerre több márkát is gyártanak. Az első ilyen járműprojektem a Q3 modell volt, amely akkoriban a SEAT martorelli gyárában készült 2011-től. Amikor megtudtam, hogy a Q3 mellett Győrben egy CUPRA modellt is gyártunk majd, gyorsan meghoztam a döntést – ott a helyem. Jó érzés sok év után újra együtt dolgozni a SEAT-os kollégákkal. Időközben ők sok tapasztalatot gyűjtöttek különböző projektekben olyan vállalatoknál, ahol egyszerre több márkát is gyártanak. Ezeket a tapasztalatokat használjuk most fel arra, hogy a teljes gyárat felkészítsük a gyártásfelfutásra. Az Audi Hungaria egy ideje készül erre a kihívásra. Amikor idejöttem, pozitív meglepetésként ért, hogy milyen jól haladnak az előkészületek. Szinte tapintható az öröm, a gyárban mindenki azonosulni tud ezzel a klaszterprojekttel, és alig várják a két márka modelljeinek egyidejű gyártását. Itt mindenkinek megfelelő a gondolkodásmódja, szinte tapintható a lelkesedés, amely engem is nagyon hamar magával ragadott. Ez elsősorban magyar kollégáim nyitottságának köszönhető. Nagyon örülök, hogy az Audi Hungaria képviseletében tapasztalataimmal hozzájárulhatok ennek aklaszterprojektnek a sikeréhez! A két márka egy helyen történő gyártásával nemcsak további szinergiákat teremtünk és jelentősen hozzájárulunk a  konszern gazdaságosságához, hanem az Audi Hungariánál átélhetjük a konszernünk valódi lényegét is.

László Papp

Az előszériás autók gyártásának koordinálásával és bevezetésével foglalkozom.
Mivel először gyártják majd egy másik márka modelljét egy Audi Konszernhez tartozó gyártótelephelyen, a fő feladatom a szinergiák felkutatása. A gyáron belül megvizsgáljuk a folyamatokat, és azonosítjuk, mely pontokat kell külön felkészíteni a CUPRA Terramar gyártásának fogadására, majd kialakítjuk az együttműködési hálókat. Mivel nagyon jól begyakorolt és bejáratott folyamataink vannak, így meg tudunk felelni a CUPRA elvárásainak. Ráadásul a spanyol kollégákkal közös workshopok során kiderült, hogy nagyon sok folyamatunk hasonló. Ahogy a spanyol és magyar mentalitást is annak tartom: eltökélt, kihívásokat kereső, kifejezetten nyitott embereket ismertem meg, így nagyon produktív az együttműködésünk. Tetszik a klaszter-gondolkodásmód is, hiszen a mechanizmusok, a csoportdinamika alapvetően úgy van kialakítva, hogy figyelembe veszi a mindkét modellel kapcsolatos döntéseket, ami technikailag és a költségoldalon is előnyös. A CUPRA fiatalos, dinamikus brand, de egy kis vagányságért mi sem megyünk a szomszédba, hiszen az itt gyártott Audi TT sok szempontból osztozik a CUPRA alapértékein: lendületes, vagány autó. A TT már bejáratta ezt az utat nálunk, így nem lesz akadálya a CUPRA integrálásának, jól passzol majd a portfóliónkba.

Attila Süveges

2021 áprilisa óta Ingolstadtban dolgozom kiküldetésben. Projektvezetőként a fő feladatom, hogy a Q3 és CUPRA modelleket előkészítsük a lakkozási folyamatokra, illetve, hogy a győri lakkozót átépítsük azoknak az elvárásoknak megfelelően, amelyeket a gyártás támaszt. Emellett összefogom azokat a részprojekteket is, amelyeknek a különböző gyártási területeken kell megvalósulniuk. A munkámat kifejezetten érdekessé teszi, hogy most először egy másik márka kollégáit is be kell vonnunk a tervezésbe. Új kulturális közegekben kell helytállnom, de lelkesítő a spanyol kollégák közvetlensége, nyitottsága, nagyon jó az együttműködés. Ez nagyon fontos számomra, hiszen feladat van bőven. A lakkozóban mi biztosítjuk a karosszéria korrózióvédelmét is, így számos apró részletre kiterjedően kell összehangolnunk a két márka munkamódszereit, folyamatait és igényeit. Egy példa: a CUPRA Terramar modellben nincs alumínium karosszériaelem, ugyanakkor a spanyol márka által használt matt felületek magas aránya újdonság számunkra. Ezért egy általam koordinált csapattal megvizsgáltuk azokat a kihatásokat, átépítési igényeket, melyekkel a jövőben ki tudjuk szolgálni a megnövekedett matt fényezési igényt. Emellett az olaszországi Lamborghinivel is felvettük a kapcsolatot, hogy megismerhessük a sportautóiknál alkalmazott munkamódszereket.