A fejlődés útján

„Audi Hungaria Next Level” – a stratégiánk. A mindennapjaink része, mely máris minden területen eredményes. Igazgatóságunk tagjai egy kerekasztal-beszélgetés során vontak mérleget a stratégiai folyamatról: csúcspontokról, csapatmunkáról, egy új szemléletről és a konkrét sikerekről a vállalat jövője felé vezető úton.

Audi: Új elektromos motorgeneráció, új járműprojektek, új szolgáltatások… aki figyelemmel követte az Audi Hungaria 2022-es évét, azt gondolhatja: ők már megérkeztek a „Next Levelre”.

Alfons Dintner: Ez így igaz, és nagyon büszkék vagyunk a csapatunkkal közösen elért eredményeinkre. Jó irányba haladunk. Az Audi Hungaria jövőjének biztosítását vállalatunk központi kérdésévé emeltük, ennek fényében az „Audi Hungaria Next Level” stratégia jóval messzebbre tekint a napi előrelépésnél – és ennek így is kell lennie. Világunk és az azt meghatározó szemlélet szédítő sebességgel változik, minden szereplő újrapozicionálja magát: digitális, fenntartható, elektromos, maximálisan szinergikus… ez pedig, a járműipar széles spektrumát lefedő szolgáltatóként, különösen sok ajtót nyit meg számunkra – amennyiben mi is proaktívan változunk, együtt a világgal. Ehhez van szükség a Next Levelre, benne számos taktikai lépéssel. A 2022-es évben elért első stratégiai mérföldköveink pedig megerősítik mindazt, ami harminc éve megkülönböztet minket. Mi éljük a fejlődést.

Audi: Ami azt jelenti, hogy…

Alfons Dintner: A folyamatainkban lépésről lépésre haladunk előre – a kompetenciáinkra építve, együtt, céltudatosan, nagy fegyelmezettséggel, költségtudatosan. A Volkswagen Konszern és az Audi prémiummárka-csoport számára széles körű szolgáltatásokat nyújtó vállalatként hatalmas, egyedülálló szaktudással rendelkezünk a járműhajtások és a járművek end-to-end, azaz teljes folyamatot lefedő felelőseként. Ezt a tudást pedig folyamatosan fejlesztjük; a vállalaton belül és kívül egyaránt.

Németh Kinga: Vegyük csak példaként a felsőoktatási együttműködéseinket! E kooperációknak köszönhetően további előnyre tehetünk szert, lévén, általuk kapcsolatba kerülünk azokkal az emberekkel, akikkel a jövőben együtt dolgozunk majd a Next Level stratégiánk megvalósításán. Éppen ezért a személyügy területén kiemelten szükségünk van stratégiára, megtartóerőre és természetesen inspiráló karrierperspektívákra. Mi soha nem lehetünk tétlenek – akkor sem, ha épp elmondhatjuk magunkról, hogy az autóipari és az összesített kategóriában is minket tartanak az ország legvonzóbb munkáltatójának. De éppen a transzformáció időszaka az, amikor a tétlenség visszalépést jelentene.

Dr. Patrick Heinecke: Így van, Kinga! A transzformáció elsősorban önmagunk újradefiniálásáról szól – meglévő és új kompetenciáinkra építve, a már meglévő és új üzleti területeken –, ami természetesen minden üzleti szegmensünkre és a teljes stratégiai folyamatra is vonatkozik.

Audi: A mostani folyamat ezek szerint más, mint a korábbi stratégiafejlesztések?

Alfons Dintner: Igen, sokkal átfogóbb. Aki nem holisztikus szemlélettel építkezik, az a mai, rendkívül komplex ökoszisztémánkban nem lesz képes előrelépni, hogy egy mindenki számára élhetőbb világot teremtsen. Ehhez a folyamathoz, az igazgatóság tagjaiként, mi határozzuk meg a kereteket. Például azzal, hogy kijelöljük az időbeli célt, amely a következő évtized közepére esik…

Robert Buttenhauser: Így igaz. Ezt követően pedig az elengedés és a csapatba vetett bizalom a siker kulcsa: ahhoz, hogy a következő szintre lépjünk, 360 fokban, valamennyi részletre kiterjedő alapossággal kell megvizsgálni saját magunkat, majd el kell kezdenünk megkérdőjelezni és újragondolni a működésünket – minden szinten.

Kerekasztal02

„A proaktív és következetes költségmenedzsment az, ami erőssé tett minket. Ez a pénzügyi teljesítményünk kulcsa.

Dr. Patrick Heinecke

Les Zoltán: Robert nagyon fontos dolgot mondott: újragondolás. Amit mi következetesen meg is valósítottunk. Ez magyarázza, hogy miért vontunk be nagyon gyorsan, a szervezet minden szintjéről nagy számú vezetőt és kollégát a stratégiaalkotás folyamatába – mert így az a lehető legszélesebb körre támaszkodhat: az Audi Hungaria teljes csapatára.

Alfons Dintner: És egyre több pozitív visszajelzést kapunk. A teljes Next Level stratégiai folyamat rendkívül rugalmas, így azt visszacsatolási körök formájában folyamatosan optimalizáljuk és megújítjuk. Az állandó tökéletesítés tehát itt is megkezdődött. Ezt egészíti ki továbbá, hogy tevékenységünket tudatosan „kívülről” is figyelemmel kísérjük: ezen a stratégiát irányító csapatunk és stratégiai nagyköveteink dolgoznak.

Audi: Kik alkotják a stratégiai nagykövetek csapatát?

Alfons Dintner: Jelenleg összesen hetven motivált, Audi Hungaria vezető és munkatárs, akik valamennyi üzleti területünket képviselik. Nagyköveteink rendszeresen találkoznak egymással, egyeztetnek, majd tájékoztatják a kollégáikat arról, hogy jelenleg mi áll a tevékenységük fókuszában. Teszik mindezt igen dinamikusan, hiszen folyamatosan új, fontos információk érkeznek a külvilágból.

Audi: Hogy képzeljük el ezt a folyamatot?

Németh Kinga: Nagyköveteink kiválasztanak egy témát, amelyet részletekbe menően szeretnének feltárni, majd úgynevezett explorációra, kutatásra indulnak, mélyen elmerülve a külső nézőpontok megismerésében. Ezen tapasztalatok alapján tükröt tartanak a vállalatunknak, amiből mindannyian tanulunk.

Audi: Ez egy afféle perspektívapingpong?

Dr. Patrick Heinecke: Pontosan. A versenytársakkal, beszállítókkal és sok más kulcsfontosságú stakeholderrel végzett kutatómunka lehetővé teszi számunkra, hogy időről időre új perspektívákat ismerjünk meg a portfóliónkkal kapcsolatban. Aminek köszönhetően célzottan, megfelelő ritmusban tudjuk továbbfejleszteni az ügyfeleink számára kínált termékeket és szolgáltatásokat. Minderre a küldetésünk teljesítése miatt is szükségünk van, hiszen a tevékenységünk fókuszában az ügyfeleink állnak.

Kerekasztal04

„Én az innovációra összpontosítok. Abban hagyományosan mindig erősek voltunk, és vagyunk a mai napig.

Les Zoltán
Kerekasztal05

Robert Buttenhauser: Akik számára jelentős hozzáadott értéket biztosítunk. Az én üzleti területemen közel harminc évvel ezelőtt épp így kezdődött az Audi Hungaria sikertörténete. Mára pedig valamennyi területünkön prémiumminőséget képviselünk; a legjobb ár-érték aránnyal és ügyfeleink igényeinek pontos megértésével dolgozunk – ugye, Zoltán?

Les Zoltán: Ahogy mondod, Robert. Ez pedig a termelési hálózatban betöltött pozíciónknak köszönhető: mi nem egy konszerntől távol lévő beszállító vagyunk. Igaz, ez egyúttal magas szintű elvárásokat is támaszt felénk, ugyanakkor nagy bizalmat is eredményez, ha sikerül azokat felülmúlnunk.

Audi: Tehát lelkesítik az ügyfeleiket?

Alfons Dintner: Így van. Ellenkező esetben nem indulhattunk volna új modellünk, a CUPRA győri gyártásáért, ahogy a szolgáltatásainkat sem kínálhatnánk a konszern telephelyeinek világszerte. Egyébként a Next Level stratégiánk segítségével éppen ezt, tevékenységünk harmadik pillérét erősítjük tovább, SCC csapatunk pedig sorra halmozza a sikereket. A stratégiánk biztosítja, hogy valamennyi üzleti területünk maximális hatékonysággal fejlődjön tovább, mely jövőbe mutató folyamatnak hosszú távon az összpontosítás a titka. És ez vonatkozik a stratégiai folyamatokra is.

Audi: Mi az, amire az igazgatóság összpontosít?

Németh Kinga: Alfonsnak természetesen a nagy egészet kell szem előtt tartania – és mindig a helyes irányba kell kormányoznia stratégiánk hajóját. Mi pedig, az igazgatóság további négy tagja, úgy tekintünk magunkra, mint a lehetőségek megteremtőire, akik a saját területükre koncentrálnak. Nálam a csapat kompetenciái vannak fókuszban, ami az egyik legnagyobb erősségünk. Ez az, amit az iparágunk átalakulásához hozzáigazítva még tovább szeretnénk fejleszteni, hogy a versenyben a következő szintre lépve mi rendelkezzünk a legnagyobb szaktudással.

Les Zoltán: Én az innovációra összpontosítok. Abban hagyományosan mindig erősek voltunk, és vagyunk a mai napig. A Next Level pedig megerősíti a szerepünket – így, mondhatni, egyfajta innovációs inkubátorházként működünk a konszernünkön belül. Különösen igaz ez az új technológiai kihívások esetében.

„Nemcsak a termékeinkben, de emberként is erőt kell sugároznunk. Ez is része a Next Levelnek.

Németh Kinga

Dr. Patrick Heinecke: Ahogy Alfons már hangsúlyozta: a proaktív és következetes költségmenedzsment az, ami erőssé tett minket. Ez a pénzügyi teljesítményünk kulcsa, így természetesen rendkívül fontos számomra, hogy a jövőben is biztosítsuk vonzó költségpozíciónkat. Az e területhez fűződő kompetenciáink kulcsfontosságúak, a jövőben tehát még jobban ki fogjuk aknázni őket annak érdekében, hogy további konszernszintű termékeket és szolgáltatásokat hozzunk Győrbe.

Robert Buttenhauser: Ami felé jó úton haladunk, köszönhetően a lean struktúráinknak és a rugalmasságunknak, melyek terén egyedülállóak vagyunk. Ennek az alapvető fontosságú témának egyébként én vagyok a motorja: szeretném még hangsúlyosabban előtérbe helyezni az end-to-end folyamatok, valamint a ránk jellemző kezdeményező hozzáállás és önállóság „Made by Audi Hungaria” továbbfejlesztését.

Alfons Dintner: Az együttműködésünk során mindenesetre egy dolog egyértelművé vált: a Next Level erőssége az üzleti területeink összefonódásában és egymás támogatásában rejlik, amely attitűd túlmutat az egyes területek fókusztémáin. Ezzel az átfogó megközelítéssel, amely mindannyiunkat jellemez, a stratégiai cél sokkal több lesz, mint az üzleti területek céljainak összessége. Amibe beletartozik az egymás támogatását előtérbe helyező mindset is, melyen ugyancsak aktívan dolgozunk a stratégiai folyamatban.

Audi: Mit jelent ez pontosan?

Alfons Dintner: Azt, hogy mindenkinek fel kell tennie magának a kérdést: én már elértem a Next Level szintet? És hogyan áll ezen a téren a csapatom? Mit változtathatok meg azért, hogy ügyfeleink számára, az ő és a saját sikeres jövőnk érdekében Next Level szintű hozzáadott értéket nyújtsunk? Minden újítás a mindsetből, a gondolkodásmódból ered, és mindig fejben kezdődik.

Németh Kinga: Mi pedig nagyon pozitívan értékeljük, hogy a munkatársaink szenvedélyesen tesznek az Audi Hungariáért. Nekünk csupán meg kell teremtenünk a keretfeltételeket, hogy merhessenek bátrak lenni, és új partok felé evezni.

Kerekasztal06

„A stratégiánk biztosítja, hogy valamennyi üzleti területünk maximális hatékonysággal fejlődjön tovább, mely jövőbe mutató folyamatnak hosszú távon az összpontosítás a titka.

Alfons Dintner
Kerekasztal03

Dr. Patrick Heinecke: A megfelelő gondolkodásmóddal – amelyet szenvedély és bátorság támogat – valóban sokat nyerhetünk.

Les Zoltán: Ezért is találó a „Must win” elnevezés, így az e kategóriába sorolt célokat már a stratégiai folyamat első évében egyértelműen meghatároztuk. Egy ilyen Must win például a járműgyártásunk továbbfejlesztése – az e-mobilitás irányába, miként cél a különböző márkák irányába mutatott rugalmasság is. Ez is mutatja innovációs erőnket.

Robert Buttenhauser: Vagy vegyük az elektromos hajtásgyártás továbbfejlesztését, ami egyértelműen a Next Level nyolc Must winjének egyike. A PPE és a MEBeco hajtások már felvillanyoztak minket, megvannak tehát azok a kompetenciáink, amelyeket megmutathatunk a világnak.

Dr. Patrick Heinecke: És ez éppúgy vonatkozik az üzleti modellünk digitalizálása nevű Must winünkre – innovatív megoldások az egész vállalat számára –, ahogy a kompetenciaalapú szolgáltatásainkra is. Az SCC üzletágunk ezért szintén egy Must win. Ezen a területen is olyan mértékű szaktudással rendelkezünk, hogy ezt a kompetenciaterületünket is továbbfejleszthetjük, amivel – a szó legszorosabb értelmében – hatalmasat nyerhetünk. Végső soron ezt természetesen jövőorientáltan, az ügyfeleink érdekeit szem előtt tartva tervezzük megvalósítani, és új kínálattal piacra lépni. Célunk, hogy az élen járjunk, ahogy azt az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft. is képviseli.

Németh Kinga: Ez majdnem olyan, mint a kézilabdában: tökéletes előkészítést adtál nekem, Patrick. Egy olyan Must winhez, mint az Inspirációs és innovációs kultúra, a munkatársak önbizalmának erősnek kell lennie, melynek eredménye hozzájárul egy újabb Must winhez: a Stratégiai kompetenciák felépítéséhez. Nemcsak a termékeinkben, de emberként is erőt kell sugároznunk. Ez is része a Next Levelnek.

Alfons Dintner: Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a jó bornak sem árt a cégér… Ennek szellemében a Vállalati marketing az egyik következő Must winünk. Nagyon sok mindenre képesek vagyunk, de ezt sok esetben nem minden potenciális ügyfél tudja a Volkswagen Konszernben. Ezért szeretnénk szisztematikusan felépíteni az Audi Hungaria „márkát”, hiszen csak akkor lehetünk a jövő nyertesei, ha minden energiánkkal ezen dolgozunk.

Audi: Ezt kifejtené részletesebben?

Alfons Dintner: A Must wineket azzal az elvárással határoztuk meg, hogy olyan, a jövő szempontjából fontos területeket fedjenek le, ahol stratégiai szempontból az élen kell járnunk. Ezért is tartozik ide többek közt az ESG – ami pedig annak egyes elemeit, a környezetvédelmet, a társadalmi felelősségvállalást és a vállalatirányítást illeti: ezekért már ma is rendkívül sokat teszünk. E területeken az Audi Hungaria úttörőnek számít, hogy például csak a mérlegében klímasemleges működésünket említsem. Ha azonban a témát a konszernmárkák termék-előállítási folyamatláncának szemszögéből nézzük, úgy az Audi Hungaria további területeken járulhat hozzá a vállalatcsoport sikereihez.

„A PPE és a MEBeco hajtások már felvillanyoztak minket, megvannak tehát azok a kompetenciáink, amelyeket megmutathatunk a világnak.

Robert Buttenhauser
Kerekasztal07

Audi: A stratégiai folyamat első éve 2022-ben lezárult. Hogyan tovább 2023-ban?

Alfons Dintner: Az én személyes és a mi közös mérlegünk nagyon pozitív – mondhatom ezt a teljes igazgatósági csapat nevében. A jövőben nem csupán irányítani, de aktívan alakítani is szeretnénk a folyamatokat, ezért olyan konkrét intézkedések is születőben vannak, amelyek egyből a megvalósítás fázisába kerülnek.

Dr. Patrick Heinecke: A stratégiát irányító csapat pedig területeket átívelően, rendszeresen értékeli az egyes intézkedéseket, valamint a stratégiai projekteket – amelyeket egy meglévő, erre dedikált költségvetésből finanszíroznak.

Németh Kinga: A rendezvényeken kapott visszajelzések szintén segítettek az egyes formátumok további optimalizálásában és fejlesztésében. 2022 egy kísérleti év volt számunkra, amikor olyan új formátumokat teszteltünk, mint a Boxenstopp, az integrációs workshopok vagy az üzleti területeink stratégiai napjai.

Robert Buttenhauser: Most pedig, egy hasonlattal élve, a stratégiánk esetében az előszériás gyártásról áttérünk a sorozatgyártásra.

Alfons Dintner: Ahogy mondod, Robert. A Next Level stratégiánk folyamata felfutott, amit 2022-ben sikeresen teszteltünk. A „mintadarab” tehát elkészült, a következő néhány évben ezt kell követni.

Les Zoltán: Persze minden esetben az Audi Hungariára oly jellemző tulajdonságokkal: folyamathűen, magas minőséggel és lényegre törően.

Alfons Dintner: Hát akkor, barátaim, csak így tovább! Next Level, gyerünk!